این متخصصان مهارت های فنی، ارتباطی و حل مسئله زیادی دارند،معماری سایت را تعیین و تعریف می کنند و وظیفه آنها هدایت مشاغل از طریق فرایند توسعه وب است.
مشاوران توسعه وب
مشاران طراحی وب
متخصصانی خلاق با دانش فنی بسیار که کار آن ها بهینه سازی تجربه کاربری و همچنین برندسازی است. همکاری آن ها با برندها کوتاه مدت و انعطاف پذیر است.
مشاوران بازاریابی وب
آنها از تخصص خود برای تعیین استراتژی ها، مدیریت برنامه های پروژه، جمع آوری داده های ورودی و خروجی و تهیه گزارش های تحلیلی برای افزایش نرخ تبدیل استفاده می کنند.
مشاوران وب سایت چه کاری انجام میدهند؟
مشاوران وب سایت نقش موثری را برای کسانی که میخواهند حضور آنلاین و قوی داشته باشند، ایفا میکنند. آنها از نزدیک رابطه درون تیمی با مشتریان خود دارند، دانش خود را با آنها در میان میگذارند تا مشکلات اوایل کار را پیشبینی کرده و از بروز آنها جلوگیری کنند، همچنین بسترهایی را برای ارائه یک وب سایت پیشرو در بازار فراهم میآورند. مسئولیتهای اصلی آنها شامل مدیریت آنلاین برند و بهینه سازی آن، استراکچر دیتا، تهیه تقویم محتوایی، بازاریابی و …
کدام مشاغل نیاز به مشاور وب دارند؟

شرکت های فاقد متخصص وب داخلی

شرکت های در حال رشد

استارتاپ ها یا شرکت های نوپا
مشاور وب چگونه وب سایت شما را بهبود میبخشد؟
برجسته کردن خطاهای وب سایت
بسیاری از شرکتها سعی میکنند در طراحی سایت خود صرفه جویی کنند. این عمل منجر به ایجاد اشتباهاتی در طراحی سایت میشود که به برند آنها هم آسیب میرساند؛ در نتیجه تعداد بازدیدکنندگان آنها کم میشود. اشتباهاتی مانند:
- محتوای به هم ریخته
- رعایت نکردن قانون کپی رایت برای عکسهای Stock
- استفاده از مطالب افراد دیگر بدون رضایت آنها
- داشتن منو پیچیده
یک مشاور طراحی وب این موارد را شناسایی کرده و راه حلهای ممکن را ارائه میدهد.
اطمینان از بروز بودن سایت
طبق گفته Forbes، برندها تنها هفت ثانیه فرصت دارند تا بازدیدکنندگان وب سایت خود را تحت تاثیر قرار دهند. اگر کاربران یک طراحی قدیمی و منسوخ را ببینند، خیلی زود وب سایت شما را ترک میکنند. زیرا گزینههای زیادی برای انتخاب دارند، بنابراین به راحتی میتوانند تفاوت بین سایتهای خوب و بد را متوجه شوند. به همین دلیل است که برندها باید وب سایتشان را بروز نگهدارند. یک مشاور بازاریابی وب همیشه در صدر آخرین اخبار طراحی و توسعه وب قرار دارد. کار این متخصصان کمک به شرکتها برای:
- حفظ امنیت وب سایت
- به روز نگه داشتن محتوا
- بروزرسانی سایت
- حذف زامبی پیج ها
- حذف افزونههای بلااستفاده
بهینه سازی وب سایت
وب سایتهایی که سئو فرندلی (بهینه شده) هستند نسبت به وب سایتهایی که سئو نمیشوند، ترافیک بیشتری دارند. از آنجایی که گوگل بیش از 200 عامل را در الگوریتم خود برای رتبه بندی سایت استفاده میکند، در صورتی که متخصص نباشید، پیروی از آنها دشوار است. مشاوران وب مهارت و دانش خود را برای کمک به حفظ کاربران یک سایت و بهینه سازی آن در زمینههای مختلف زیر به کار میگیرند.
- کاهش زمان بارگذاری
- ایجاد صفحات سریعتر
- حذف لینکهای کلاه سیاه
- استفاده از کلمات کلیدی مناسب
- طراحی وب سایت واکنش گرا
- گرفتن بک لینک باکیفیت
چگونه مشاور وب مناسب پیدا کنم؟
برای انتخاب راحت، کافی است که این 5 گام را انجام دهید:
- در نظر گرفتن بودجه لازم
- پیدا کردن ضعف وب سایتتان
- بررسی سوابق گزینه های مشاوره
- بررسی وضعیت مشتریان مشاور وب مورد نظرتان
- بررسی وب سایت