';

چگونه سئو فروش شما را تحت تأثیر قرار می دهد

چگونه سئو فروش شما را تحت تأثیر قرار می دهد

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) اصطلاح بزرگی است که این روزها مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اما واقعا چه معنایی دارد؟ برای بسیاری از مشاغل این اصطلاح به یک معمای پیچیده و رازآلود، مانند بازار بورس یا یک معادله راضی سخت تبدیل شده است، در ادامه مطلب به طور کامل به معرفی سئو و تاثیر سئو بر فروش می پردازیم.

سئو چیست؟

در جواب این توضیح را خواهید شنید، سئو به این معنی است که شما محتوای سایت خود را بهینه سازی کرده اید به طوری که روبات ها یا الگوریتم های گوگل می توانند صفحات را به طور موثر ایندکس کنند و موضوع محتوا شما را شناسایی کنند. بهینه سازی محتوا به معنی استفاده از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی بلند است، به صورتی که این کلمات کلیدی در ارتباط با موضوع محتوا و محصول فروشگاه شما باید باشد.

چگونگی همخوانی کلمات کلیدی و سئو به این صورت است که، وقتی مشتری نام محصول، سرویس یا راه حل مشکلی را در گوگل جستجو می کند و شما از آن کلمات کلیدی و عبارات در وب سایت خود استفاده کرده باشید، گوگل محتوای سایت شما را بررسی می کند و برای کاربر به نمایش می گذارد. (این جا مسئله کمی پیچیده تر می شود، برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحات گوگل باید علاوه بر کلمات کلیدی موضوعات دیگر نیز مورد بررسی قرار دهیم برای مثال، کد نویسی مناسب، چه مدتی از تاسیس وب سایت شما گذشته است و چندوقت به چندوقت محتوای جدید در وبسایت شما منتشر می شود، اما برای این مقاله مقدماتی، این توضیح می تواند کافی باشد.)

اگر شما کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب نکنید، اینگونه به نظر می رسد که شما به سئو توجه نمی کنید. کلمات کلیدی مناسب، کلماتی هستند که کاربر شما در زمان وقوع مشکل یا خرید محصول جستجو می کند.

تاثیر سئو بر افزایش فروش در کسب و کار اینترنتی

ارتباط سئو بر کسب و کار اینترنتی

اگر در کسب و کار اینترنتی خود به سئو توجه نمی کنید، چگونه می توانید به مشتریان بالقوه خود کمک کنید تا شما را پیدا کنند؟ چگونه می توانید به گوگل کمک کنید وب سایت شما را در نتایج جستجو نشان دهد؟شما می توانید سئو و تمام موارد را نادیده بگیرید و فقط وب سایت خود را با توصیف محصولات و خدمات خود به روشی که می خواهید با استفاده از کلمات و عباراتی که دوست دارید راه اندازی کنید. اما انجام این کار اساسا شما را از چشم مشتریان پنهان می کند.

اگرچه ممکن است برخی از بازاریابان اعتقاد داشته باشند که سئو از بین رفته است، اما Forbes اصرار دارد که بگوید این موضوع خیلی بی ربط بوده و سئو هنوز هم عملکرد خوب خود را دارد. چند سال پیش، هنگامی که الگوریتم های موتور جستجو تازه شروع به ظهور می کردند، بازاریابان به راحتی می توانستند از چاشنی کلمات کلیدی استفاده کنند تا رتبه وب سایت خود را بالاتر ببرند. اکنون الگوریتم ها بسیار پیچیده تر شده اند و تمرکز بیشتر روی بهبود تجربه کاربر (ux) است تا سئو.

پیشنهاد می کنیم سئو و بازاریابی محتوا چه ارتباطی با هم دارند؟ این مطلب را مطالعه فرمایید.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

در ادامه مطلب تاثیر سئو بر فروش ، به انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو می پردازیم. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی که در وب سایت خود وارد کرده اید در نتایج جستجوی گوگل بالا می آیند، قبل از هر کاری باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی را شروع کنید. برای انجام این کار، با لیست کردن تمام کلمات و عباراتی که برای توصیف محصول، خدمات یا کسب و کار خود استفاده می کنید شروع کنید.

سپس، با مشتریان خود تماس گرفته و با آنها صحبت کنید و از آنها بپرسید که اگر به دنبال شرکتی مانند شرکت شما هستند چه کلماتی را در گوگل تایپ می کنند.

شما این شانس را دارید که کلمات و عبارات کلیدی که افراد استفاده می کنند را شناسایی کنید، صادقانه بگوییم شما احتمالا از کلمات کلیدی که افراد برای توصیف شرکت یا خدمات شما استفاده می کنند خرسند نخواهید شد.

ممکن است احساس کنید که آنها خیلی ساده هستند یا کلمات پیشنهادی آن ها تمام فعالیت های کسب و کار شما را نشان نمی دهد. این یک حسن است، ما باید مشتری ها را همانطور که هستند جذب کنیم، نه طوری که آرزو داریم باشند.

پس از آن، از نرم افزار پیدا کرن کلمات کلیدی (Keyword research) استفاده کنید تا متوجه شوید که کدام اصطلاحات در چه حجمی جستجو می شوند و رقابت بر سر کدام کلمات کلیدی است. پس از یافتن این اطلاعات، کلمات کلیدی را انتخاب کنید که دارای حجم مناسب بوده و میزان رقابت منطقی داشته باشند، جایی که شانس رتبه بندی بهتری دارید.

از کلمات کلیدی پیشنهادی کاربران استفاده کنید

به احتمال زیاد این ها کلمات و عباراتی خواهند بود که در پایان به توصیف شرکت شما به روشی ساده می پردازند. به عنوان مثال، ما برای کلمه کلیدی طراحی وب سایت دیده شویم حتی اگر یکی از هزاران خدماتی باشد که ما ارائه می دهیم.

شخصی یک شرکت روابط عمومی را اداره می کند. او دوست ندارد که از کلمه شرکت روابط عمومی استفاده کند. او دوست دارد که شرکت خود را به عنوان “شرکت ارتباطات بازاریابی یکپارچه” نامگذاری کند، به این علت که این همان چیزی است که ماهیت فعالیت آنها را نشان می دهد. متاسفانه، از طریق تحقیقات کلمه کلیدی، او دریافت که هیچگونه جستجو برای شرکت ارتباطات بازاریابی یکپارچه وجود ندارد، اما جستجو های بیشتری برای شرکت روابط عمومی وجود دارد.

بنابراین، او ترجیح می دهد یک کسب و کار پر رونق داشته باشد تا به ارتباطات بازاریابی یکپارچه خود بچسبد، او محتوا را در سایت خود تغییر داد تا از کیبورد صحیح استفاده کند، بنابراین وقتی مشتریان او در جستجوی شرکتی برای کمک به سیستم روابط عمومی خود بودند، در نتایج جستجو نشان داده می شد.

برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب می توانید از مشتریان خود کمک بگیرید

محتوای با کیفیت و سئو به شما اعتبار می بخشد

موتور جستجو گوگل همیشه الگوریتم های خود را تغییر می دهند تا عملکرد بهتری برای کاربران خود داشته باشند. این بدان معنی است که نحوه مدیریت محتوا نیز باید تغییر کرده و دائم در تکامل باشد. بارگذاری محتوای با کیفیت در وب سایت نه تنها به گوگل دلایل بیشتری برای رتبه بندی بهتر می دهد، بلکه باعث بهبود تجربه کاربر (ux) شده و به کسب و کار شما اعتبار بیشتری می بخشد.

“محتوای باکیفیت” به چه معنی است؟

سعی کنید خودتان را جای مشتری قرار دهید و وانمود کنید که هیچ چیزی از فعالیت های شرکت خود نمی دانید. فرض کنید آنها وبسایت شما را پیدا کرده اند و می خواهند بدانند که شما چه کاری انجام می دهید و چه مشکلی را حل می کنید. آیا مطالب کافی برای کمک به مشتری در وب سایت خود نوشته اید؟

با شنیدن عبارت “محتوای با کیفیت” فقط به این موضوع فکر کنید که “آیا اطلاعاتم برای مشتری مفید است؟”

بررسی های آنلاین نیز مهم هستند

از گوگل استفاده کنید، هنگامی که شما یک محصول یا شرکت را جستجو می کنید، گوگل سایت های زیادی را برای شما به نمایش می گذارد، پس شما باید اطلاعات و خدمات خود را به صورت کامل و گسترده در سایت خود درج کنید، و از مشتریان ثابت خود درخواست کنید که نظرات خود را در سایت به اشتراک بگذارند. این برای شرکت ها بسیار حیاتی است زیرا امروزه بیشتر مشتریان قبل از هزینه کردن، بررسی هایی را درباره یک محصول یا کسب و کار انجام می دهند. مجاب کردن مشتری برای ارسال نظرات مثبت به کسب و کار شما کمک می کند تا مشتریان جدید دلیل بیشتری برای هزینه کردن پول در سایت شما داشته باشند.

این کار ارزان و کم خرج است

سئو یکی از مقرون به صرفه ترین روش هایی است که یک کسب و کار می تواند برای قرار گرفتن در نتایج اولیه جستجو آن را به کار گیرد. بیشتر مشاغل در ابتدا نگران بازگشت سرمایه هستند. SEO برتری نسبی نسبت به تبلیغات کلیک دارد. با این حال، سئو یک بازی طولانی مدت است که نیاز به صبر و پایداری دارد. مطالبی که شما تولید می کنید تا زمانی که در اینترنت است به شما کمک می کند. کمپین PPC (پرداخت برای هر کلیک) تا زمانی که هزینه این کمپین را پرداخت می کنید به شما کمک خواهد کرد، اما سئو یک سرمایه گذاری طولانی مدت است.

و اکنون به فروش بازگردید

تاثیر سئو بر فروش چیست؟ اگر مشتریان شما نتوانند شما را پیدا کنند،  نمی توانند از شما خریداری کنند. بیشتر خریدها با یک جستجو در Google شروع می شود. با سئو می توانید مطمئن باشید که در اولین جستجوی کاربر، سایت شما به آن ها نمایش داده خواهد شد.

با توجه به توضیحاتی که در بالا در مورد تاثیر سئو بر فروش گفته شد، اگر همچنان به دنبال راه اندازی کسب و کار آنلاین و افزایش فروش هستید اما نمی دانید از کجا و چگونه شروع کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که با مشاوره وب ارائه شده توسط متخصصان ما استراتژی مناسب کسب و کار خود را بچینید. شما همچنین می توانید فرم زیر را به منظور تماس کارشناسان، پر کنید. اما اگر از همکاران ما هستید به شما پیشنهاد می شود که صفحه مقالات ما هم مراجعه کرده و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها
اشتراک گذاری
وید استودیو

پاسخ دهید