شبکه‌ های اجتماعی ابزار دیجیتال مارکتینگ یا خود دیجیتال مارکتینگ ؟! از زمان بوجود آمدن مفهوم دیجیتال مارکتینگ تعاریف بسیاری برای آن ارائه شده است که همگی در زمان خود و در پلتفرم‌های مختلف معنی و مفهوم درستی داشته‌اند. امروزه شبکه های اجتماعی یکی از جدیدترین و در بعضی موارد کارآمدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. نقش شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام در رشد بازاریابی کسب و کارها انکار ناپذیر بوده، ولیکن باید توجه داشته باشیم که مهم‌ترین عنصر موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی ارائه محتوای باکیفیت و مناسب است.

پنج ستون اصلی بازاریابی شبکه های اجتماعی

1. استراتژی

قبل از اینکه مستقیماً شیرجه بزنید و مطلبی را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید، کمی صبر کنید به عقب برگردید و از فاصله به آن نگاه کنید. اولین قدم، طراحی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

  • اهداف شما چیست؟
  • می‌خواهید روی کدام رسانه‌ی اجتماعی تمرکز کنید؟
  • چه نوع محتوایی را می‌خواهید به اشتراک بگذارید؟
  • چه نوع محتوایی مخاطب مورد نظر شما را جذب می‌کند؟
  • تصاویر، فیلم ها یا پیوندها؟
  • محتوای آموزشی یا سرگرم کننده؟

برای کمک به شما در ایجاد یک استراتژی عالی در شبکه های اجتماعی، ویداستودیو گام به گام با شما برای ایجاد استراتژی رسانه های اجتماعی و برنامه بازاریابی برای آن‌ها همراه خواهد شد و بهترین بسته‌های پیشنهادی خود را مناسب با کسب و کارتان ارائه می‌کند.

اولین گام بازاریابی در شبکه های اجتماعی استراتژی است
نوشتن برنامه ای برای پیشبرد تهدتف شبکه های اجتماعی

۲ . برنامه ریزی و انتشار

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک معمولاً با حضور مداوم در شبکه های اجتماعی آغاز می‌شود. نزدیک به سه میلیارد نفر در جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند. با حضور در این رسانه‌ها، به برند خود فرصتی می‌دهید که توسط مشتریان آینده خود کشف شود.

انتشار در شبکه های اجتماعی به آسانی به اشتراک گذاری یک پست در وبلاگ، یک تصویر یا یک فیلم در یک پلتفرم رسانه‌ای اجتماعی است. اما شما باید بجای ایجاد و انتشار مطالب به صورت تصادفی، مطالب خود را از قبل برنامه ریزی کنید. همچنین برای اطمینان از وفاواداری کاربران در رسانه‌های اجتماعی، باید مطالب مناسبی که کاربران به آن‌ها علاقه دارند را در زمان‌بندی مناسب منتشر کنید.

۳ . پایش

با پیشرفت کسب و کار و رسانه‌های اجتماعی‌تان، حرف و حدیث‌ها راجع به برند شما نیز افزایش می‌یابد. مردم در مورد پست‌های رسانه های اجتماعی شما اظهار نظر می‌کنند، پست‌هایتان را فضای مجازی خود بازنشر می‌کنند و یا مستقیماً به شما پیام می‌دهند.

حتی ممکن است افراد بدون اطلاع به شما در مورد برند و یا محصولات شما در رسانه‌های اجتماعی صحبت کنند. بنابراین شما باید به خوبی شبکه های اجتماعی خود را مدیریت و پایش کنید و همچنین باید به نظرتان و یا پیام‌های کاربران با دقت و سرعت پاسخ دهید.

بررسی شبکه های اجتماعی به منظور آنالیز پیشرفت کار
تحلیل اطلاعات بدست آمده از شبکه های اجتماعی

4- تحلیل

در طول راه، خواه در حال انتشار محتوا هستید یا در رسانه‌های اجتماعی مشغول به کار هستید، می‌خواهید بدانید که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما چه عملکردی داشته است. آیا نسبت به ماه گذشته در شبکه‌های اجتماعی دنبال کننده بیشتری داشته اید؟ ماهانه چند نظر مثبت دریافت می‌کنید؟ چند نفر از هشتگ برند شما در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کردند؟

شبکه‌های اجتماعی سطح ابتدایی چنین اطلاعاتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل‌های عمیق‌تر یا مقایسه در میان رسانه‌های اجتماعی نیاز به دانش و استفاده از ابزارهای مختلف آنالیز شبکه‌های اجتماعی است.

5. تبلیغات

زمانی که تصمیم به صرف هزینه‌ی بیشتری از بودجه بازاریابی برای رشد در رسانه‌های اجتماعی خود دارید، بدون تردید یکی از مواردی که می‌توانید در نظر بگیرید، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی است. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهد تا مخاطبان وسیع‌تری نسبت به کسانی که شما را دنبال می‌کنند، برسید.

با توجه به اینکه استفاده از خدمات اصلی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای همه فراهم نیست و یا هزینه‌های آن بالا است. می‌توان از گزینه‌های دیگر برای تبلیغات بهره برد. ویداستودیو بهترین کمپین‌های تبلیغاتی را برای شما ارائه می‌دهد.

برای رشد در شبکه های اجتماعی تبلیغات کنید