';

بازاریابی در زمان شیوع کرونا

بازاریابی در زمان شیوع کرونا

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از بازاریابان به طور ناگهانی متوجه این موضوع شدند که درآمد آن ها به دلیل اقدامات قرنطینه ای کاهش یافته یا متوقف شده است. درحالی که روش های مطمئن و راحت برای بازاریابی و کسب نتیجه مطلوب از دسترس خارج است، هنوز فرصت هایی وجود دارد که بتوانید از آنها برای پیشرفت در کسب و کار بهره بگیرید. از آنجا که اکثر مردم دورکاری می کنند، یک فرصت منحصر به فرد برای شما مهیا است و اگر کارها را به درستی انجام دهید، در واقع می توانید شاهد پیشرفت در بازاریابی در زمان شیوع کرونا باشید.

مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فکر خلاقانه و استراتژیک داشته باشید. ممکن است به اندازه کافی پول نداشته باشید و کمپین ها فعالیتشان را متوقف کرده باشند، اما توجه داشته باشید که بازاریابی آنلاین “نمرده” است. از این شش ایده بازاریابی جایگزین که در ادامه معرفی خواهیم کرد می توانید در طول شیوع کرونا استفاده کنید، تا تاثیر آن را بر روی تجارت خود و موقعیتی که کسب می کنید مشاهده کنید، کارهایی که باید انجام دهید را باهم بررسی می کنیم.

استراتژی های بازاریابی در زمان شیوع کرونا

از مزایای پیشنهادات تبلیغاتی و مشارکت ها استفاده کنید

شبکه های تبلیغاتی دوست ندارند که بودجه کمپین های خود را کاهش دهند، بنابر این اغلب کد های تبلیغاتی رایگان را برای مقدار مشخصی جهت تبلیغات رایگان ارسال می کنند. برخی از شرکت های میزبان وب نیز اعتباراتی را در فیس بوک یا Google Ads ارائه می دهند تا کاربران را برای ثبت نام اغوا کنند. با کاهش هزینه ها به دلیل ویروس کرونا، می توانید شرط ببندید که اکثر شرکت های تبلیغاتی برای مشتری های خود فرش قرمز پهن می کنند ولی در انتها کمپین های ناکارآمدی را معرفی و تحویل می دهند.

در همین راستا، بسیاری از سازمان هایی که میزبان رویدادهای حضوری هستند، در تلاش و به دنبال گزینه های جایگزین هستند تا بتوانند هرگونه درآمد از دست رفته را جبران کنند و از منابع خود به طور موثر استفاده کنند. به واسطه همکاری با آنها و رسیدن به نتیجه، می توانید با تخفیف به لیست مخاطبین یا شرکت کنندگان آنها دسترسی پیدا کنید یا از طریق رویدادهای مجازی در مقابل مخاطبان آنها قرار بگیرید.

شما می توانید با استفاده از کد های رایگان کاربر را به سایت خود علاقه مند کنید.

از گوگل آلرت برای ایده های جذاب خود بهره بگرید

این دوره یک فرصت عالی برای در نظر گرفتن شغل شما از دید کاربر نهایی است. کاربران چه نوع سوالاتی می پرسند؟ آنها می خواهند درباره صنعت شما بیشتر بدانند و چگونه می توانید به آنها کمک کنید؟ یکی از راه های موثر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه افراد جستجو می کنند داشتن Google Alert است.

به عنوان مثال: فرض کنید کسب کار آنلاین شما فروش هاست برای سایت های وردپرس است. شما می توانید در google alert یک اعلان ایجاد کنید، با کیورد “فروش هاست برای وردپرس”، یا اگر به اطلاعات جامع تری از جمله پلاگین، پوسته (تم)، وسایر موارد مربوط به وردپرس نیاز دارید کیورد “وردپرس” را انتخاب کنید. در نهایت مشاهده می کنید تمام مطالبی را که با این کیورد ها نوشته شده اند یا پرسش های مربوط به این کیورد ها را برای شما ارسال می کند. این ابزار به شما کمک می کند سلیقه مخاطب خود را شناسایی کنید و بر این اساس تولید محتوا کنید.

از فیلم ها یا دوره های آموزشی بهره بگیرید

در حال حاضر تعداد زیادی از افراد در قرنطینه خانگی هستند یکی از ترفند های بازاریابی در زمان شیوع کرونا ساخت محتوای ویدیویی است، اکنون یک فرصت خوب برای ایجاد کانال در یوتیوب یا آپارات است که برخی فیلم های مرتبط با محصول یا خدمات خود را از طریق سایت ها برای افراد به نمایش بگذارید. با توجه به مثال قبل: می توانید به افراد راه حل بدهید که چگونه اولین وب سایت وردپرس خود را ایجاد کنند یا چه افزونه هایی را هنگام شروع کار نصب کنند.

به دلیل کاهش ارتباط و فاصله گذاری اجتماعی، پیشنهاد می کنیم تمرکز زیادی بر یادگیری آنلاین داشته باشید. ممکن است مخاطبان مایل به شرکت در یک دوره کامل نباشند، در نتیجه آموزش برخی از اصول اولیه و چند ترفند پیشرفته کار با ارزش تری است. بدیهی است که شما بسته به صنعت خود می توانید از این رویکرد استفاده کنید. اکنون زمان خوبی است به این علت که بسیاری از افراد در خانه هستند و مشتاق یادگیری مهارت های جدید. این آموزش به افراد کمک می کند تا چیزهای جدیدی یاد بگیرند، در نتیجه شما با این کار اعتبار کسب می کنید و یک منبع درآمدی برای خود دست پا می کنید.

محتوای قدیمی خود را مجددا به روز کنید

پست های محبوب بلاگ خود را بروز کنید. تعداد زیادی پست در اینترنت درباره ایده های منحصر به فرد بازاریابی وجود دارد، اما تعداد کمی از آنها را می توانید مجددا به کار بگیرید. چه نوع بروزرسانی می توانید برای محتوای خود انجام دهید؟ از آخرین باری که آن را ویرایش کرده اید چه چیزهایی تغییر کرده است؟ منابع می آیند و می روند، راهنمایی ها و توصیه ها تغییر می کنند، و یک بروزرسانی مدرن می تواند به شما کمک کند ترافیک تازه ای را که مشتاقانه به دنبالش هستید را به دست بیاورید.

محتوای سایت خود را مرتبا بروزرسانی کنید

پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب عادات خرید و تجارت الکترونیک در کرونا چه تغییری کرد؟ را مطالعه فرمایید.

فیلم ها را به پست وبلاگ تبدیل کنید (و بالعکس!)

کاربران محتوای زیادی را از جمله ویدیو و متن در اینترنت می بینند. محتوای ویدیویی خود را به پست تبدیل کنید یا بالعکس، محتوای پست خود را به ویدیو تبدیل کنید. از ابزارهای آنلاین ساخت ویدیو مانند Animoto یا Inshot برای درست کردن این ویدیوها استفاده کنید. اگر می خواهید بیشتر تلاش کنید، می توانید از محتوای قدیمی برای ساخت کتاب های الکترونیکی، پست های شبکه های اجتماعی یا حتی برای ساخت پادکست استفاده کنید.

وبینار مشترک برگزار کنید

یکی از روش های بازاریابی در زمان شیوع کرونا را می توان برگذاری وبینار در نظر گرفت. در کنار دوره های آنلاین، فیلم ها و بلاگ ها، افراد بیش از گذشته از وبینارها استفاده می کنند. برخی از کاربران ما وبینار را چندین برابر بیشتر از دوران قبل شیوع کرونا می بینند. پلتفرم های آنلاین مانند Zoom در این دوران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. ممکن است یک وبینار عملکرد عالی داشته باشد، اما اگر میزبان یک وبینار مشترک با شرکتی هستید که به صنعت شما مرتبط نیست، شانس دستیابی به مشتری ایده آل خود را دو برابر می کنید. (بنابراین این کار بیشتر مشارکتی است تا رقابتی).

با مراجعه به مثال قبلی ما در مورد هاست وردپرس، می توانید یک وبینار مشترک را با یک شرکت امنیتی وب سایت در مورد چگونگی بالابردن میزان امنیت وبلاگ وردپرس در برابر هکرها و اسپم ها میزبانی کنید. یا می توانید وبینار مشترکی با طراحان قالب های سایت در مورد نحوه انتخاب یک کد معتبر و زیبا برای طراحی وب سایت برگزار کنید.

برگذاری وبینار های مشترک یکی از روش های بازاریابی در زمان کرونا است.

بازاریابی هنوز نمرده است

بازاریابی با پیشرفت تکنولوژی و تغییر نگرش و شرایط زندگی تغییر می کند. همانطور که مشاهده می کنید، روش های خلاقانه زیادی وجود دارد که می توانید محتوا و اطلاعات موجود را مجددا مورد بررسی قرار دهید تا به افرادی که تمایل به خواندن، تماشا و استفاده از این محتوا دارند، برسید. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشیم این است که اگرچه شیوع کرونا موقتی است، آنچه اکنون می سازیم می تواند تاثیر ماندگار داشته باشد، هر چه بکاریم فردا همان را درو و خرمن خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها
اشتراک گذاری
وید استودیو

پاسخ دهید