';

7 راهکار تقویت سئو داخلی سایت

7 راهکار تقویت سئو داخلی سایت

سئو داخلی عامل بسیار مهمی در توانایی وب سایت شما برای دیده شدن در رتبه بندی گوگل یا نتایج موتور جستجو محسوب می شود. مطمئنا اگر شما مالک یک وب سایت باشید، تمایل زیادی برای دیدن شدن در نتایج جستجو دارید و می خواهید صفحات وب شما در بالاترین سطح ممکن قرار بگیرند. به همین دلیل استراتژی بهینه سازی صفحات وب یا همان SEO از اهمیت بالایی برای هر وب سایت برخوردار است.

سئو داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی شامل برخی از بهینه سازی ها است که همه به منظور بهبود محتوای صفحات وب سایت شما انجام می شود. این بهینه سازی ها از دو جهت اهمیت دارند:

  1. برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو
  2. برای کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند.

این نکته مهمی است که باید به خاطر داشته باشید، اگر می خواهید موتورهای جستجو به شما امتیاز دهند، باید وب سایتی داشته باشید که برای کاربران واقعی ارزشمند باشد. به یاد داشته باشید که سئو داخلی را با سئو خارجی اشتباه نگیرید. سئو داخلی بر محتوای صفحه و بهینه سازی آن متمرکز است و ما نیز در این مقاله به نکات موثر در سئو داخلی می پردازیم.

تاثیر کلمات کلیدی در سئو

شما می توانید بهترین کارها را برای بهبود سئو خود انجام دهید اما اگه محتوای شما دارای کلمات کلیدی با کیفیت نباشد و لینک سازی داخلی انجام نشده باشد تاثیری بر روی سئو شما نخواهد داشت. حتی اگر کلمات کلیدی همچنان نقش پر رنگی در رتبه بندی سایت شما داشته باشند، با روزهایی مواجه خواهید شد که حتی با وجود انتخاب کلمات کلیدی با کیفیت انتظار دارید که در SERPS دیده شوید و این اتفاق برای شما نمی افتد. علت این است که عوامل موثر دیگری هم در این موضوع دخیل هستند.

به لینک سازی داخلی برمیگردیم. علاوه بر تولید محتوا، تلاش های شما در زمینه لینک سازی داخلی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کپی موثر و بهینه شده
  • محتوای کاربر پسند
  • لینک سازی داخلی
  • برچسب های عنوان
  • سرعت بارگذاری صفحه
  • تجربه کاربر

تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی

لینک سازی داخلی را با لینک سازی خارجی اشتباه نگیرید. اگر چه هر دو دستور العمل های متفاوتی برای موفقیت یک سایت دارند، اما تفاوت اساسی دارند:

لینک سازی داخلی: بهینه سازی در صفحات داخلی وب سایت شما انجام می شود.
لینک سازی خارجی: بهینه سازی در صفحات وب سایت های دیگر انجام می شود. (مواردی مانند بک لینک)

ما در این مقاله در مورد لینک سازی داخلی صحبت خواهیم کرد، اما بدان معنی نیست که شما لینک سازی خارجی را نادیده بگیرید.
شما در راه سفر به سمت سئو هستید و لینک سازی داخلی یکی از راه های رسیدن به آن است. پس بیشتر با لینک سازی داخلی آشنا شوید.

لینک سازی داخلی

پیشنهاد برای مطالعه: 10 استراتژی برای افزایش عملکرد در وبسایت

نکات مهم برای سئو داخلی

برخی از کارهایی که به بهبود لینک سازی داخلی کمک می کند را می توان به راحتی برای محتواهایی مانند پست ها، تصاویر، عناوین صفحه و … استفاده کرد. بهینه سازی های دیگر مانند بهبود زمان بارگذاری صفحه می تواند کمی زمان بر باشد، و معمولا توسط یک شرکت طراحی وب که واجد شرایط این کار است باید انجام شود. اما می خواهیم شما را با هفت مورد که خودتان می توانید انجام دهید آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

از عناوین مناسب استفاده کنید

برچسب های عنوان، بیت های کوچکی از کد HTML هستند که به صفحه اضافه شده و به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار صفحه را بهتر درک کند. در واقع این برچسب ها بیشتر از آن که برای گوگل کارآمد باشند، در بالا بردن سطح رضایت کاربری تاثیرگذار هستند.

بهترین روش این است که کلمه کلیدی هدف خود را در عنوان H1 قرار داده و همین طور در عنوان H2 از کلمه کلیدی استفاده کنید. از آن جا که کاربر ممکن است در سریع ترین زمان از صفحه وب شما خارج شود، در صورتی که نتواند چیزی که به دنبال آن بوده را بیابد، خیلی زود وی را از دست خواهید داد. از این روی مناسب است که با استفاده از هدینگ ها، فورا مخاطب را در متن درگیر کنید.

ما شش برچسب عنوان H1 ،H2 ،H3 ،H4 ،H5 و  H6 را داریم. بسته به جایی که مطلب در صفحه و ساختار آن وجود دارد، امکان استفاده از هر یک از این عنوان ها خواهد بود. عناوین H1 تا H3 بیشترین استفاده را دارند، در حالی که H4 تا H6 کمتر استفاده می شوند. اهمیت زیادی دارد که تیتر عناوین را به درستی انتخاب کنید. اگر از CMS مانند وردپرس استفاده می کنید، افزودن برچسب های عنوان با راحتی بیشتری انجام می شود. به طور مثال وردپرس به صورت خودکار برچسب H1 را به عنوان اصلی صفحه اضافه می کند.

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول

لازم است تا به شکلی کاملا مرتبط از کیورد اصلی متن در پاراگراف اول استفاده کنید. از نگاه کاربران به موضوع نگاه کنید. وقتی آن ها به دنبال یک موضوع خاص هستند، اگر آن را در پاراگراف اول مشاهده کنند، بالطبع به دنبال موضوع، باقی متن را دنبال خواهند کرد و در صورتی که غیر از این باشد، از مطالعه متن منصرف می شوند. به علاوه این به موتور جستجوی گوگل نیز سرنخ می دهد تا سریع تر مطلب وب را شناسایی کند. به واقع این یک بازی برد،برد است.

لینک های داخلی ایجاد کنید

با هر پیوند یا لینک داخلی میان صفحات وب سایت خود و تعیین انکر تکست مربوط به آن (متنی که لینک روی آن ایجاد شده)، یک امتیاز به صفحات وب خود خواهید داد. انتخاب انکر تکست برای ایجاد لینک، از اهمیت زیادی برخوردار است. به این شکل هم کاربر را به صفحه هدف خود به درستی انتقال می دهید و هم درک آن را برای گوگل به مراتب مفیدتر و آسان تر می سازید.

بهترین روش این است که از مترادف کلمه کلیدی صفحه هدف برای انکر تکست استفاده کرده و لینک را روی آن ایجاد نمایید.

از لینک های خارجی با اعتبار بالا استفاده کنید

همان اندازه که لینک های داخلی موجب اعتبار گرفتن صفحه شما می شوند، استفاده از لینک های خارجی معتبر نیز موثر خواهند بود. سعی کنید که لینک های خارجی را به وب سایت هایی بدهید که دارای اعتبار دامنه بالایی بوده و از سطح کیفی قابل توجهی نیز برخوردار هستند. برای این منظور می توانید از ابزار Ahrefs Website Authority Tool نیز استفاده نمایید.

به سادگی مشخص است که گوگل به وب سایت هایی که دارای لینک های خارجی دارای اعتبار هستند به مراتب ارزش و نمره بالاتری نسبت به آن هایی که چنین لینک هایی ندارند، خواهد داد.

بهینه سازی URL

زمانی که نوبت به بهینه سازی URL می رسد، لازم است بدانید که هر چه url کوتاه تر باشد، بهتر خواهد بود. همین طور باید url توصیف کیورد و محتوای صفحه شما باشد. به این شکل می توان url را یک وبمستر هوشمند برای معرفی اولیه صفحه وب دانست.

توضیحات متای صفحات وب خود را تقویت کنید

تمام پست ها و صفحات وبلاگ خود را دنبال کرده و مطمئن شوید که از توضیحات متای قوی برخوردار هستند. این نکته مهم اطلاعات دقیق به گوگل و کاربران می دهد و اهمیت بسیار زیادی در سئو داخلی دارد.

تصاویر نقش مهمی در سئوی داخلی دارند

هر تصویری که در وب سایت خود قرار می دهید، خواه در یک پست بلاگ باشد یا در صفحه اصلی، باید دارای یک نام پرونده توصیفی و همچنین یک متن جایگزین یا Alt باشد. یاوست نیز تاکید می کند که گوگل برای متن alt اهمیت زیادی قائل است. این به گوگل کمک می کند تا علاوه بر ارتباط با متن، در خصوص تصاویر نیز راهنمایی لازم را دریافت کند. از این گذشته کاربران نیز به متن جایگزین تصاویر نیاز دارند و باید در این بخش مختصری نوشته باشید. توصیه می شود که در عبارت جایگزین تصاویر از کلمه کلیدی یا ترکیبی از آن نیز استفاده کنید. البته این کار را آن قدر تکرار نکنید که حالت اسپم پیدا کند.

دیدگاه‌ها
اشتراک گذاری
وید استودیو

پاسخ دهید