';

انتخاب عنوان جذاب مناسب سئو فرندلی

انتخاب عنوان جذاب مناسب سئو فرندلی

دیوید اگیلوی، پدر تبلیغات نوین، به نویسندگان تولید محتوا های بازاریابی خاطر نشان می کند که در نوشتن عنوان جذاب دقت کرده و از اهمیت آنها غافل نشوند. وی بر این باور است که به طور میانگین افراد در مقایسه با خواندن کل یک مطلب، 5 برابر بیشتر، تنها به خواندن عناوین بسنده می کنند. بر این اساس او توصیه می کند که در هنگام نوشتن عناوین احساس کنید که در حال سرمایه گذاری 80 درصد از دارایی خود در کسب و کارتان هستید. می توان ادعا کرد که 80 درصد از افراد، از خواندن عناوین چشم پوشی نمی کنند.

فرقی ندارد که برای شناسایی یک برند مطلب می نویسید یا اینکه محتوای شما جهت فروش تهیه می شود، زمانی که پست موجود در وبلاگ شما خوانده می شود، نخستین و مهم ترین گام در مورد موفقیت شما برداشته می شود. به دنبال بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو باشید تا به بهترین روش ممکن به جلب توجه مخاطبان خود به پست هایتان بپردازید. البته نباید افزایش ترافیک در موتور های جستجو را با افرادی که حقیقتا به بررسی سایت می پردازند اشتباه گرفت.

سئو، تنها نیمی از اهمیت موضوع است. قابلیت کلیک و خوانایی و قابل فهم بودن پست ها در هدایت کاربران از صفحات نتایج مربوط به موتورهای جستجو به سمت وبسایت شما، نقش کلیدی دارند. عناوین موجود در بلاگ ها که قابل کلیک هستند حتی اگر مربوط به منابع جستجو شده نباشند (مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی) باز هم به افزایش ترافیک منجر خواهند شد. به این شکل که در گوگل به نشانه اینکه موضوع و مطلب با ارزشی برای مطالعه هستند، مشخص می شوند.

چگونه یک عنوان جذاب بنویسیم؟

در ادامه شما را با مراحلی آشنا می کنیم که در فرایند نوشتن عناوین جذاب برای کاربران و تقویت شوق جستجو در آن ها کمک می کند:

طوفان فکری از کلمات کلیدی مناسب

بررسی کلمات کلیدی تاثیرگذار، بخشی جدا نشدنی از هرگونه استراتژی مربوط به سئو است و این امر در مورد عناوین کاربردی در وبلاگ ها هم صدق می کند. این کلمات کلیدی هستند که با به کارگیری آنها افراد به محتوای مورد استفاده شما وصل می شوند و این تولید محتوا می تواند پاسخگوی نیازهایی باشد که آنها درخواست کرده اند. لازم است به دنبال استفاده از ترکیبی از لغات و اصطلاحات اصلی باشید که در کنار عبارات کلیدی که با توضیحات بیشتری همراه هستند، قرار بگیرند.

برای پیدا کردن عبارت های کلیدی تشریحی می توانید از سرنخ دادن گوگل در این باره کمک بگیرید. زمانی که لغت یا اصطلاح اصلی را جستجو می کنید، گوگل چه عبارت های حدس زده شده ای را در اختیار شما قرار می دهد؟ نتایج جستجویی که انجام داده اید شما را به سمت چه مطالب دیگری هدایت می کند و چه پیشنهاداتی پیش رویتان قرار می دهد؟ این پیشنهادات بر مبنای جستجو های انجام شده سایر کاربران شکل می گیرد که می تواند همچون سرنخ خوبی برای کشف و درک آنچه افراد به دنبال آن هستند به شمار آید.

برا پیدا کردن کلمه کلیدی و عنوان سئو مناسب می توانید از پیشنهاد های گوگل نیز استفاده کنید.

در ادامه

یکی دیگر از ابزارهای ارزشمند برای بازاریابان محتواو پیدا کردن عنوان جذاب، ویژگی “Google also ask” توسط گوگل است. عنصر صفحه نتایج موتور های جستجو (SERP) که به طور معمول به صورت ردیفی پیشنهاد داده می شود، بر اساس رفتار مخاطبان نمایش داده می شود.

یکی از قابلیت های گوگل که می توانید از این گزینه برای انتخاب عنوان یئو کمک بگیرید.زمانی که فهرستی از لغات و عبارات کلیدی مورد نظر خود را تایپ می کنید دلتان می خواهد که متوجه سایر موارد ارزشمند در دنباله جستجوی خود شوید (به طور مثال، اینکه از حجم قابل توجهی از ترافیک برخوردار باشند) و اینکه فرصت و شانس خوبی در رتبه بندی بدست آورید (رقبای کم) که بر این اساس به سمت مرحله بعد هدایت شوید…

پیشنهاد برای مطالعه: الگوریتم سئو در گوگل و اهمیت به روز بودن آن ها

شناخت کلمات کلیدی هدف

به دنبال اطلاعات مربوط به تعداد متوسط جستجو و کلمات رقابتی باشید، اما از دیگر شاخص ها و فرصت ها غافل نشوید. آیا SERP همان پاسخ ویژه گوگل است برای جستجوگران، یا صرفا برای جلب توجه طراحی شده است؟
آیا چیزی با عنوان نتایج محلی وجود دارد؟
آیا بازبینی ها در صفحه نتایج جستجو (SERP) گنجانده شده است؟
اگر به درستی کلمات کلیدی خود را انتخاب کرده باشید، Google Search Console فرصت های شناسایی آن را برای شما فراهم خواهد کرد.

چندین گزینه برای هر عنوان جذاب انتخاب کنید

پیشنهاد ما به شما این است که در ابتدا پست خود را بنویسید و اجازه دهید تا کلمات کلیدی به روی صفحه سئو قرار بگیرند و نگارش عناوین را به زمان دیگری موکول کنید. انتخاب برخی این است که در آغاز عنوان جذاب در نظر می گیرند و در ادامه قصد نوشتن پستی مرتبط با آن دارند. هر سبک نگارشی را که انتخاب می کنید، چندین گزینه را برای هر عنوان خود در نظر بگیرید.

اگیلوی اظهار داشته که مشهورترین عناوین نوشته شده توسط او 104 پیش نویس را همراه داشته اند. منظور ما در این قسمت این نیست که صدها گزینه نوشتاری برای عناوین خود آماده کنید اما بایست بدانید که اهمیت عنوان جذاب به اندازه ای است که ارزش این را دارد بخش قابل توجهی از وقت خود را به آماده کردن آنها اختصاص دهید. این صادقانه ترین توصیه من در نگارش عناوین است که به شکل فرمولی موثر در نوشتن عنوان ها تاکیید می کنم. همچنین می توانید در گوگل به جستجوی فایل های فشرده مربوط به عناوین بپردازید و به تعدادی از فرمول های نگارش عناوین که کارایی خوبی هم دارند دسترسی پیدا کنید.

جذاب ترین گزینه را انتخاب کنید

در این مرحله شما چندین گزینه خوب برای انتخاب عنوان جذاب در اختیار دارید. آنها می توانند در برگیرنده کلمات کلیدی هدف شما باشند. حال نوبت آن رسیده که با انتخاب یکی از آنها محتوای خود را به جهان معرفی کنید. برای اینکه بتوانید در این باره به ایده های مناسبی دست یابید می توانید از برنامه های تحلیلگری مانند (یک ابزار مدیریت محتوا) استفاده کنید.

عاملی سبب خلق یک عنوان فوق العاده می شود؟

با توجه به اینکه نظر، تایید و پسند کاربران در مورد عناوین اهمیت زیادی داشته و تعیین کننده میزان جذاب و خوب بودن عناوین است، قوانین مورد استفاده در انتخاب عناوین مناسب تغییر پذیر هستند اما در این میان اصول و قواعدی موجود هستند که به طور ثابت تعیین کننده عناوین قابل قبول و خوب محسوب می شوند.

ویژگی های یک عنوان عالی

ارتباط موثر با مخاطبان

افراد، محتوایی که ارتباط احساسی قوی و موثری با آنها برقرار کند را پذیرفته  و در آن مشارکت می کنند. این ارتباط احساسی، می تواند هم مثبت و هم منفی باشد. در صورت مشارکت مخاطبان با محتوای شما، گسترش و خوانده شدن آن توسط خوانندگان بسیاری صورت می گیرد، به گونه ای که با شور و شوق دست از کارهای خود کشیده و به محتوای پست شده شما توجه نشان خواهند داد.

سادگی

با زبانی ساده و به کارگیری لغات کوتاه و محدود، تا جاییکه می توانید مفهوم مورد نظر خود را انتقال داده و دقت داشته باشید که در این میان توجه و تمرکز مخاطب خود را از دست ندهید.

پیروی از دستورالعمل هاب تایید شده

اگر چه همه نویسندگان عزیز تمایل دارند که صفر تا صد کارشان را با تکیه بر نگارش شخصی خود انجام دهند و هرگز مواردی مانند سرقت ادبی یا کپی برداری را تجربه نکنند اما نویسندگان عناوین برجسته، به ندرت توانسته اند تنها با اتکا به پیش نویس های خود عنوان جذاب را خلق کنند. نیاز است تا برای ایده گرفتن و در شروع کار خود، نمونه کارهای مرتبط را مطالعه و بررسی کرده و اصول سازنده آن را استخراج نموده و بکار ببندید.

نوشتن عناوین بر اساس علاقه مخاطبان

به هر سبکی که دست به نگارش عناوین زده اید فقط از اهمیت آنها غافل نباشید. در دنیای امروزی که بازاریابی غرق در محتواهای با کیفیت است، مخاطبان شما با میلیون ها گزینه (البته برخی از آن ها را باید نادیده گرفت) روبرو هستند. بر این اساس، محتوای تولید شده شما بایست دلیل خوبی در اختیار آنها قرار دهد تا از میان تمام گزینه ها به انتخاب مطلب شما بپردازند.

شیوه های گوناگون بازاریابی دیجیتال، نیاز به عنوان جذاب را پررنگ تر کرده اند. با بکارگیری ترفندها و راهکارهایی که ذکر شد در تماس مستمر با خوانندگان بوده و اجازه ندهید که اهمیت موتورهای جستجو کمرنگ شود.

دیدگاه‌ها
اشتراک گذاری
وید استودیو

پاسخ دهید