';

اینفلوئنسر مارکتینگ و تاثیر آن بر سئو سایت

اینفلوئنسر مارکتینگ و تاثیر آن بر سئو سایت

بازاریابی با افراد تاثیرگذار، اشکال متفاوتی به خود اختصاص داده است. زمانیکه یک شخص شناخته شده در فعالیت های مربوط به اشتراک گذاری مطالب در وبسایت، به محتوای منتشر شده شما لینک دهد یا از آن یاد کند و یا اینکه فردی با تعداد فالوورهای قابل توجه در رسانه های اجتماعی، تعاملات چشمگیری در صفحه شما به طور مستقیم ایجاد می کند، تاثیر آن بر برنامه های بازاریابی شما فوق العاده خواهد بود.

بواسطه بک لینک های مربوط به سئو، بازاریابی با افراد تاثیرگذار می تواند به گسترش اعتبار برند منجر شده و فرصت های بی نظیری را در عرضه و شناسایی محصولات خلق کند. میزان افزایش شناخته شدن محصولات، می تواند منجر به ارزش بیشتر فعالیت هایی شود که در جهت بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می دهید، مانند بازاریابی محتوا و فعالیت های موجود در رسانه های اجتماعی. آنچه در این مطلب قصد بیانش را به شما داریم این است که چطور از بازاریابی با افراد تاثیرگذار در جهت خلق بک لینک های مرتبط با بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید تا رتبه خود را در این موتور تقویت کنید.

اینفلوئنسر چه کسی است؟

دنیا در دست اینفلوئنسرهای اینستاگرام می چرخد. توئیتر (وبسایت اشتراک ویدئو) و دیگر پلتفرم های اجتماعی هم با حضور این افراد زنده در جریان هستند. اما نکته اینجاست که فیلم‌ های آرایشی و نمایش ‌های خنده‌دار شروع و پایان برنامه توسعه اینفلوئنسر نیستند. اینفلوئنسرها می توانند کسانی باشند که به تعداد قابل توجهی از مخاطبان دسترسی داشته و توانایی ایجاد تعامل و علاقه به محتوای مشترک خود را داشته باشند.

پل های ارتباطی نقش کلیدی دارند. اینفلوئنسرهایی که برای بازاریابی برای برندتان انتخاب می کنید، می بایست به فعالیت شما مربوط باشند و با مشتریان شما ارتباط برقرار کنند.

مخاطب هدف اینفلوئنسر ها چه کسانی هستند؟

فرض کنیم که شما مطبخ غذا افتتاح کرده اید و تنها یک پست در وبلاگ خود نوشته اید و با موبایل خود ویدئویی تهیه کرده اید که در آن قصد معرفی 15 روش سرخ کردن سیب زمینی را دارید. چطور می خواهید یک لیست تبلیغاتی تهیه کنید؟

اینکه بخواهید مستقیما سراغ دستاوردهای بزرگ و گسترش بازاریابی خود بروید وسوسه برانگیز است اما همچنان که فهرستی از چشم انداز مربوط به بازاریابی با افراد تاثیرگذار خود آماده می کنید، لازم است که واقع گرایانه عمل کنید. سعی کنید که فهرست خود را به سه بخش تقسیم کنید: به عبارتی فهرست شماره 1، 2 و 3.

فهرست شماره 1

فهرست شماره 1 متعلق به افراد مشهور و نامدار است. کسانی که بسیار قابل احترام هستند و دسترسی به آن ها سخت بوده و کار راحتی نیست که بتوانید از آن ها بک لینک دریافت کنید. تنها اشاره ای از سمت آنها به وبسایت شما می تواند فوق العاده موثر عمل کند. قطع به یقین یک اینفلوئنسر تاثیرگذار واقعی می تواند وبسایت شما را با موجی عظیم از بازدیدکنندگان و طرفداران، زیر و رو کند.

فهرست شماره 2

اسامی موجود در فهرست شماره 2 متعلق به بلاگرهای تاثیرگذار آشپزی است که نام آن ها می تواند مشابه با نام سایر افرادی باشد که در این حوزه مشغول به کار هستند و این می تواند جالب توجه باشد. ممکن است که آن ها دارای وبسایت، وبلاگ و شبکه های پرآوازه ای باشند که می توانند علائم و نشانه های قدرتمندی برای طرفداران ما در گوگل به شمار آیند.

فهرست شماره 3

فهرست شماره 3 مربوط به افراد حرفه ای نزدیک به خودتان در حوزه غذا است. کسانی که انواع روش های هیجان برانگیز پخت غذا را می نویسند و به کشف رستوران های جدید در سطح شهر می پردازند. لازم است که شما به پرورش و بال و پر دادن این افراد بپردازید. اگرچه ممکن است آنها در میان مخاطبان درون شهری شما سرشناس باشند اما یک لینک از یک وب سایت ضعیف ممکن است به سایت شما آسیب برساند.

درک این موضوع که مقصد نهایی شما از به کارگیری روش بازاریابی با افراد موثر چیست، کلید تنظیم یک برنامه موفق است.

چطور برای اینفلوئنسر مارکتینگ یک برنامه ریزی با ثبات داشته باشیم؟

اینفلوئنسرها می توانند دو مولفه ارزشمند برای SEO شما ایجاد کنند:

بک لینک ها

سئو و بک لینک ها دست در دست هم عمل می کنند. لینک هایی که به واسطه سایت های معتبر به سایت شما داده می شوند، ارزش بسیار زیادی برای موتورهای جوستجوی گوگل دارند. اصلی ترین عامل در بالابردن رتبه در موتور های جستجو، تولید محتوای قوی و لینک سازی است.

ترافیک وب سایت

ترافیک بالای یک وبسایت، علامت بارزی برای گوگل محسوب می شود که وبسایت شما از محتوای مناسبی برخوردار است و کاربران آن را مفید و جذاب دانسته اند. با این حال این عامل فقط یکی از علائم قابل توجه برای موتور های جستجوگر گوگل است. می توان با اطمینان گفت که ترافیک وب سایت کمک بزرگی به سئو سایت شما می کند فرقی هم ندارد که این ترافیک ناشی از اشتراک گذاری های وبسایت باشد یا رسانه های اجتماعی یا خبرنامه های (اخبار زمینه ای خاص را به مشتریان ارائه می دهد) ارسالی از ایمیل یا دیگر منابع با کیفیت و معتبر.

بنابراین هدف نهایی را چنین می توان در نظر گرفت که:

توقع شما از اینفلوئنسرها، برقراری ارتباط و اتصال به وبسایت شماست و اینکه توجه طرفداران پر و پا قرص خود را به سمت محتوای وبسایت شما جلب کنند. خب آنچه شما به این منظور می بایست انجام دهید چه  عملکردی را شامل می شود؟

در قدم اول می بایست محتوایی بسیار خوب آماده کنید که با اهداف کلیدی در رتبه بندی هم تراز باشد. می توانید از ابزار کاربردی جستجو برای کلمات کلیدی در این باره استفاده کنید تا راهبردی ترین کلمات کلیدی را در محتوای خود استفاده کنید. سپس کشف کنید که چه نوع محتوایی برای کلمات کلیدی مورد هدف شما بیشترین رتبه را در صفحه موتور جستجو خواهد داشت. محتوای خاص و ویژه ای که تهیه می کنید در نظر مشتریانتان بسیار ارزشمند جلوه خواهد کرد.

در واقع یکبار که به این شکل عمل کنید، پایه و اساس استراتژی مربوط به بازاریابی با افراد تاثیرگذار را شکل داده اید.

نکته قابل ملاحظه:

تحت تاثیر قرار دادن اینفلوئنسر ها و مخاطبانشان سخت است، اگر بخواهید اینفلوئنسر ها به سایت شما لینک دهد، باید محتوایی را که با آنها به اشتراک می گذارید باید تکان دهنده و جذاب باشد و این کار اصلا کاره ساده ای نیست.

به بیان دیگر، تهیه یک محتوای خارق العاده به سبکی که بتواند توجه افراد را به سمت برند شما جلب کند از اهمیت بسیار بالایی خوردار است. بنابراین لازم است به حد کافی برای آماده کردن چنین محتوایی زمان صرف کنید، به خوبی فکر کنید و عزم خود را جزم کنید تا بهترین محتوای ممکن بر این مبنا تهیه کنید. در اینصورت می توانید امیدوار باشید که افراد تاثیرگذار، محتوای شما را به اشتراک گذاشته و بک لینک سئو از آنها دریافت کنید، زیرا این کار حقیقتا از دنیای خارج محیط کاری کمک بزرگی برایتان محسوب می شود، گویی که در دوران بازنشستگی خود بلیت بخت آزمایی را برنده شده باشید.

همانطور که استراتژی محتوای خود را آماده می کنید، لازم است اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به آسانی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد و شفاف و جامع تهیه می شود و قابل اشتراک گذاری است. محتوا باید از نظر بصری با قوت هرچه تمامتر چشمان بازدیدکنندگان را حیرت زده کند مثلا با عکس های فوق العاده حرفه ای و گیرا یا استفاده از طراحی های خاص و اینوگرافیک ( گرافیک اطلاع رسان یا اطلاع نگاشت) ویدئو یا گیف هایی که همگی کمک می کنند تا متن و نوشته های پرحجم شما شکسته شده و آنها را آراسته و تکمیل می کنند تا پیام شما با بهترین کیفیت به اطلاع مخاطبتان برسد و در نهایت محصولات و خدمات برندتان می بایست همسو با استراتژی در نظر گرفته شما برای اهدافی که دارید باشد تا توجه و علاقه مندی اینفلوئنسرتان را به خود جلب کند.

چطور با اینفلوئنسر ها ارتباط برقرار کنیم؟

بهترین راه های ارتباطی با افراد تاثیرگذار، استفاده از ایمیل و رسانه های اجتماعی برای ارسال پیغام های مستقیم به آن هاست. وبسایت این افراد را مورد بررسی قرار داده و راهی که اولویت آنها جهت برقراری ارتباط محسوب می شود را متوجه شوید. در ادامه، رسانه های اجتماعی یا صفحات مجازی کاربردی توسط اینفلوئنسرها را پیدا کنید. بسیاری از این افراد تاثیرگذار ترجیح می دهند که از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توئیتر یا اینستاگرام ارتباط برقرار کنند.

چطور یک ایمیل برای اینفلوئنسر بنویسیم؟

در قسمت مربوط به موضوع

از نوشتن موضوعات مبهم و عمومی اجتناب کنید به طور مختصر اما بگونه ای شفاف مشخص کنید که ایمیل شما دربرگیرنده چه محتوایی می باشد.

متن اصلی

فرد تاثیرگذار مورد نظر خود را با اسم کوچکش مورد خطاب قرار داده و به او سلام کنید. در همان جمله اول یا دوم دلیل اینکه سراغ آنها رفته اید و قصد ارسال پیام خود را بیان کنید. شرح دهید که چرا محتوایی که به اشتراک خواهید گذاشت به آنها مرتبط بوده و ارزش این را دارد که برای بررسی آن زمان اختصاص دهند و در ادامه درخواست خود را آشکارا با آنها در میان بگذارید. سریع و صریح درخواست کنید. این افراد درخواست های بیشمار دیگری هم دریافت می کنند بنابراین برای وقت آنها احترام قائل شده و اتلاف وقت نکنید.

امضاء

برای امضاء کردن ایمیل خود، از یک امضاء حرفه ای استفاده کنید.

آیا نیاز است که ایمیل هایی مبنی بر پیگیری ارسال کنید؟

چنانچه پس از گذشت دو هفته از ارسال ایمیل خود پاسخی دریافت نکردید ایمیلی جهت پیگیری بفرستید. سعی کنید ایمیل پیگیری خود را در روز و ساعت متفاوتی ارسال کنید و برای فرستادن این ایمیل، نکاتی که خاطرنشان می کنیم را به یاد داشته باشید:

بجای اینکه ایمیلی مجزا و جدید بنویسید آن را در قالب پاسخی به ایمیل قبلی خود که ارسال کرده اید بنویسید، به این ترتیب هر دو اقدام شما بر مبنای پیامی که جهت جذب اینفلوئنسر  ارسال کرده اید، در یک زنجیره متصل بهم در قالب ایمیل، گنجانده می شود. پیام مربوط به پیگیری خود را مختصر و جذاب بنویسید. هدف از ارسال ایمیل پیگیری، این است که به اینفلوئنسر مورد نظر اعلام کنید که درخواست شما به قوت خود باقیست. آنچه با او به اشتراک گذاشته اید را یادآور شوید و از او بخواهید که پاسخ شما را بدهد.

دیدگاه‌ها
اشتراک گذاری
ویداستودیو

ارائه مطالب آموزشی در زمینه طراحی سایت، بهینه سازی و سئو و دیجیتال مارکتینگ براساس تجربیات تیم حرفه ای و کارشناسان مجرب

پاسخ دهید