';

ux یا تجربه کاربری چه تاثیری بر نرخ تبدیل دارد؟

ux یا تجربه کاربری چه تاثیری بر نرخ تبدیل دارد؟

ممکن است برند شما از طراحی بصری برخوردار باشد. برندتان می تواند در هر بخشی از تبلیغات نوشتاری شما گنجانده شده باشد که در واقع به طور کامل، بازدید کنندگان برند شما را با هر واژه موجود در صفحه، به اهداف مورد نظر شما متصل کند. در این راستا، تکنولوژی های مربوط به اقدامات مستمر بهینه سازی سایت یا همان سئو، می تواند امکان دسترسی به برند شما را به گونه ای در اختیار کاربران قرار دهد که درست همان زمانی که مصرف کنندگان و طرفداران برندتان به شما نیاز دارند، میسر باشد. قصد ما از گردآوری این مطالب این است که مهم نیست چه تعداد از بازدیدکنندگان در استراتژی مربوط به بازاریابی دیجیتال شما جای داشته باشند، حضور آنها به اندازه ای اهمیت دارد که تجربیاتشان در این باره بتواند کارایی داشته باشد و تبدیل به عاملی جهت بهبود نرخ تبدیل در بازدیدکنندگان وبسایت شود.

بسیاری از بازاریابان، علاقه مند به تمرکز به روی عوامل موثر حضور بیشتر افراد در وبسایت، به عنوان روشی جهت گسترش تعداد بازدیدکنندگان وبسایت هستند. در هر صورت عمل کردن به این شکل منجر به شکل گیری احساسی مبنی بر رقابت با دیگر برندها شده و به مراتب توجه برندها را به سمت بازدیدکنندگانی جلب می کند که تنها به بازدید از وبسایت بسنده کرده و بدون ملحق شدن به مجموعه و خرید یا انجام فعالیت کارسازی، از آن خارج می شوند. در واقع مصرف کنندگان محصولات و دریافت کنندگان خدمات برند شما، تعاملات خود را در مجموعه فعالیت های برند شما بر مبنای مجموع شراکت خود در تمام بخش ها ارزیابی نمی کنند بلکه نوسانی دائمی را در این باره تجربه کرده و بر مبنای تجربیات کلی خود عمل می کنند.

تفاوت بین UX و UI چیست؟

هدایت مشتری بالقوه به سایت تبدیل آنها به مشتری دائمی را تضمین نمی کند. فکر کنم شما هم با من موافقین، همه چی به این راحتی اتفاق نمی افتد. در واقع، مراحل بالقوه زیادی بین شما، آنها و مرحله فروش وجود دارد.

به این علت است که مردم اغلب مشتری جلب می کنند ولی هیچوقت در مورد تجربه کاربری به اندازه کافی صحبت نمی کنند. برای درک بهتر اینکه تجربه کاربری چیست و چرا صرف زمان برای آن بسیار با ارزش است، باید تعیین کارهای بیهوده نسبت به آن را نیز تعیین کنیم.

UX همان UI نیست

در حالی که این دو کلمه اختصاری کاملاً نزدیک به هم آمیخته اند و به موفقیت یکدیگر کمک می کنند، اما تفاوت های بسیار زیادی باهم دارند. تجربه کاربری (ux) در مورد احساسی است که فرد هنگام تعامل با وب سایت شما دارد، از طرف دیگر رابط کاربری (UI) بیشتر به جنبه های ابتدایی ( طرح، طراحی بصری، ناوبری و …) مربوط می شود.

پیشنهاد برای مطالعه: تاثیر UX در سئو سایت

چرا تجربه کاربری (ux) مهم است؟

استراتژی های کاربردی در بازاریابی دیجیتال همواره به دنبال متقاعد سازی بوده و هرگز برای کاربران تعیین تکلیف نمی کنند. شما نمی توانید مخاطبان خود را نسبت به انجام کاری تحت فشار قرار دهید. تنها کاری که از عهده شما بر می آید هدایت کردن آنها در مسیری است که به هدف مورد نظر شما منتهی می شود و در این میان آنها یا به همان نقطه ای که مد نظر شماست تمایل نشان می دهند و یا از مسیر خارج می شوند.

فکر کردن به این مسیر به عنوان یک تجربه کاربری، اهمیت و ارزش این موضوع را برای برند شما مشخص می کند که نسبت به احساسات، پردازش افکار و واکنش های احتمالی مشتریان بالقوه خود درک خوبی داشته باشید. این ها همان مواردی هستند که به عنوان عوامل تاثیرگذار در نقش افراد می توان از آنها نام برد (مانند طراحی و محتوا) که به بهتر شدن کیفیت کلی وبسایت منجر خواهند شد.

برای اینکه کمکی کنیم به اجرای بهتر این قالب بندی به طرح زیر توجه کنید:

  • مفید بودن
  • جذابیت
  • کاربردی بودن
  • ارزش مندی
  • موجود بودن
  • دسترسی آسان
  • معتبر بودن

بر این اساس چنانچه به دنبال خلق یک طراحی تجربه کاربری مثبت در رابطه با مشتریان خود هستید لازم است همواره نسبت به نقش حیاتی عوامل تشکیل دهنده این طراحی دقت عمل داشته باشید. با اینکه ممکن است برخی از این معیارها در نظرتان از اولویت بیشتری در مقایسه با برخی دیگر بر مبنای اهداف و ماهیت برند شما برخوردار باشند. در واقع آنها کمک می کنند تا رویکردی را در پیش بگیرید که به سمت موفقیت بیشتر شما منجر شود.

تاثیر تجربه کاربری در سئو و بهبود رتبه سایت

هدایت کردن کاربران وبسایت به آن شکل که دلخواه شماست نیازمند خلق فضایی است که مناسب با اهداف شما شکل بگیرد. قطع به یقین نظر شما هم همین است. بر این اساس، به اشتراک گذاشتن بهترین طراحی تجربه کاربری می تواند یکی از عوامل قابل توجه در این باره شمرده شود.

آزمون کاربر

گاهی اوقات تنها راهی که می توان از طریق آن طراحی تجربه کاربری را به گونه ای تنظیم کرد که رضایت مشتریان را در بر داشته باشد، شامل استفاده از نظرات و پیشنهادات آنها در این امر است. انجام آزمون کاربر، عملکردی است که در میان بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ به طور متداول انجام می گیرد.

این روشی است که بدون اتلاف وقت و دریافت بازخوردی از سوی مشتریان، به طور مستقیم از مرکز وبسایت خارج شده و به بهترین شکل ممکن نشانگر محل تمرکز فعالیت های مربوط به برند است. در این میان اگرچه برخی از این تعاملات از طریق مکالمات تلفنی یا حضوری با مشتریان صورت می گیرد اما گزینه های آزمون کاربر به صورت از راه دور نیز در دسترس است که هم موثر عمل می کنند هم مقرون به صرفه هستند.

طراحی

طراحی وبسایت یکی از عواملی است که در دل طراحی رابط کاربری (UI) جریان می یابد. این امر زمانی محقق می شود که میزان اهمیت انتخاب فونت مناسب، رنگ بندی و انیمیشن های خوب و کاربردی در برانگیخته کردن احساسات مخاطبان بر ما پوشیده نباشد. همچنین لازم است که به ساختار و قالب بندی طرحی که تنظیم می کنید هم دقت داشته باشید. قطعا شما به دنبال راهی هستید تا بتوانید خیال خود را راحت کنید که تمام مشتریان شما به هنگام بازدید از وبسایتتان، به طور دقیق آنچه که در جستجویش هستند را می یابند.

در کنار اهمیتی که برای وبلاگ می توان در نظر گرفت نباید از اهمیت راحتی دسترسی به جستجوی مطالب در محتوا و نوار جستجو غافل شد. برای مشاهده محصولات، شاید مهم باشد که ارزش و اعتبار بیشتری را به بازدیدهای صورت گرفته از وبسایت اختصاص دهیم. از نقطه نظر چشم انداز مربوط به طراحی وبسایت، مبنای ارزیابی این است که نیاز بازدیدکنندگان خود را پیش از درک خود آنها پیش بینی کرده و در ادامه در اختیارشان قرار دهید.

سرمایه گذاری به روی تولید محتوای با کیفیت

اگر طراحی را چارچوبی برای جابجایی مشتریان بالقوه از طریق کانال بازاریابی بدانیم، تولید محتوا را می توانیم محرک برای درگیر کردن آن ها در نظر بگیریم. شما در این مسیر خواهان این هستید که تجربه همکاری شما به صورت آنلاین با مشتریان، بر مبنای روابط انسانی و به گونه ای اصیل و معتبر جریان داشته باشد. بر این اساس، محتوایی مبتنی بر علم روز و آگاهی دهنده لازم دارید که به طور جامع در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید تا راه های مذاکره گفتگو محور را جایگزین روش های ترغیب مستقیم آنها به خرید کنید.

دیدگاه‌ها
اشتراک گذاری
ویداستودیو

ارائه مطالب آموزشی در زمینه طراحی سایت، بهینه سازی و سئو و دیجیتال مارکتینگ براساس تجربیات تیم حرفه ای و کارشناسان مجرب

پاسخ دهید