';

چگونه برند خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنیم؟

چگونه برند خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنیم؟

زمانی که برای نخستین بار شبکه های اجتماعی به صحنه آمدند، برای بیشتر مشاغل ناشناخته بوده و پتانسیل عالی آن ها برای تبلیغات کشف نشده بود. حتی در زمان ظهور صفحات تجاری فیس بوک، این موضوع تا حدی ادامه داشت. اکنون ما در دنیایی اشباع از دیجیتال زندگی می کنیم که همه چیز آن به شکلی بستگی به فضای آنلاین دارد. به این ترتیب نادیده گرفتن تبلیغات به عنوان یک جنبه مهم در استراتژی کلی، غیر ممکن است. اگر چه هنوز برخی از برندها و کسب و کارها، در اختصاص دادن بودجه تبلیغ در شبکه های اجتماعی مردد هستند، این از عدم تجربه در خصوص ناشناس ماندن پتانسیل این فضای تبلیغاتی است.

در هر صورت در اینجا پیشنهادهایی در خصوص نحوه برخورد با تبلیغات برندها در رسانه های اجتماعی آورده شده است.

بررسی پلت فرم های شبکه های اجتماعی

بودجه تبلیغ در شبکه های اجتماعی شما توسط مدیریت تائید شده و آماده کشیدن ماشه هستید. اما پیش از آن که وارد این حوزه شوید، لازم است که پلت فرم های مختلف را در نظر بگیرید.

فیس بوک و اینستاگرام

فیس بوک و اینستاگرام برای اکثر برندهای B2C مقرون به صرفه است و پتانسیل هدف گذاری عالی در میان بازار مشتریان خود دارد. تجربیات نشان می دهد که تبلیغات موثر در فیس بوک و اینستاگرام به خوبی جواب داده و مشتریان واقعی از میان مخاطبان عام بازار هدف، خود سرنخ را دریافت کرده و برند شما را مطابق با نیازهای خود می یابند.

توییتر

از سال 2016 میلادی به بعد، به نظر می رسید که مرگ توییتر از راه رسیده است و مخاطبان کمتری را به خود جذب می کند. اما همچنان تبلیغات در دنیای توییتر بسیار موثر است و هنور مخاطبان قدیمی خود را نگه داشته است. تبلیغات در توییتر برای رویدادها فوق العاده موثر است و این شبکه اجتماعی، مکالمات پیرامون موضوعات پرطرفدار را به خوبی گسترش داده است. به ویژه توییتر اخیرا حالت تبلیغ در شبکه های اجتماعی را برای تبلیغ کنندگان راه اندازی کرده است که البته هنوز در نسخه بتا قرار دارد.

لینکدین

لینکدین قطعا از شبکه ای مانند فیس بوک، پرهزینه تر است و تبلیغات آن برای سازمان های B2B کارایی و جایگاه بیشتری دارد. تبلیغات در لینکدین را به عنوان سرمایه گذاری در نظر بگیرید زیرا به راحتی هدف از جذب مخاطبان خاص را ایجاد می کند. همین طور امکان ایجاد تبلیغات مبتنی بر ویدیو و همین طور ایجاد مخاطب سفارشی را فراهم می کند.

پینترست

پینترست در دنیای تبلیغات در شبکه های اجتماعی تا حدودی نادیده گرفته می شود و کمتر به آن پرداخته شده است. این شاید به این دلیل باشد که پینترست در مقایسه با سایر سیستم های عامل، قابلیت تبلیغات کاملا جدیدی دارد. پینترست در درجه اول برای شرکت های B2C و کسانی که به دنبال افزایش بازدید در محتوای بازاریابی خود هستند، کاربرد خواهد داشت.

برای تبلیغات رسانه های اجتمائی در شبکه های اجتماعی ابتدا باید با آن ها آشنا شویم.به مخاطبان خاص خود امتیاز ویژه بدهید

یکی از اشتباهات تبلیغ کنندگان در شبکه های اجتماعی اینست که در هدف گذاری برای جذب مخاطب، راهکار نامناسب را پیش می گیرند. آن ها به جای تشویق مخاطبان برای بازگشت به وب سایت یا وبلاگ، تنها بر بخش های مبتنی بر بهره وری لحظه ای متمرکز می شوند. اما باید در این میان مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و با امتیازدهی به این مشتریان، آن ها را به مشتریانی دائمی تبدیل سازند. ایجاد کمپین های تبلیغاتی، به کار بردن باشگاه مشتریان و … می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.

استراتژی های در حال اجرا را بر اساس نتایج عملکرد انتخاب کنید

استراتژی در حال اجرا به همان اندازه که هنگام برنامه ریزی اهمیت دارد، به همان نسبت فرآیند ارزیابی را تحت تاثیر قرار می دهد. حفظ یک ذهنیت مبتنی بر داده هنگام ارزیابی موفقیت در کار زارهای گذشته چیزی است که باعث پیشرفت آن ها می شود. به هر حال، اگر به خاطر اینکه ویدیو را دوست دارید و یا فکر می کنید باید برای تهیه آن هزینه کنید و در نتیجه یک کمپین ویدیوئی در شبکه های اجتماعی درست می کنید، ممکن است این هزینه را در واقع هدر دهید. شما باید بدانید مخاطبان به دنبال چه چیزی هستند و چه چیزی را در شبکه های اجتماعی جستجو می کنند.

پیشنهاد برای مطالعه بیشتر: تبلیغات آنلاین یا تبلیغات چاپی؟

کلام آخر

صرف هزینه برای تبلیغ در شبکه های اجتماعی نباید با شتابزدگی همراه باشد و لازم است که حتما مخاطب هدف را شناسایی کنید و در راستای اهداف و سلایق مخاطب قدم بردارید. این مسئله نقش بسیاری در موفقیت شما دارد و حتما باید پس از مطالعات و بررسی های لازم، اتفاق بیفتد.

دیدگاه‌ها
اشتراک گذاری
وید استودیو

پاسخ دهید