';

برندینگ: ناخودآگاه مشتری خود باشید

برندینگ: ناخودآگاه مشتری خود باشید

به مراحل خرید در زندگی روزمره خود فکر کنید، وقتی برای خرید به سوپر مارکت می روید، چه کالایی را خریداری می کنید و چه لباس هایی را می پوشید؟ لپ تاپ شما به چه برندینگ تعلق دارد؟ کالاهای زیادی وجود دارد که احتمالا شما بخواهید آن ها را خریداری کنید، به این علت که آن ها ارزان هستند یا محصولاتی هستند که به راحتی می توانید آن ها را خریداری کنید. شما هیچ ارتباطی با این محصولات ندارید، به معنای واقعی کلمه شما به هیچ وجه تا به حال به آن ها توجه نمی کردید و آن ها کاملا به صورت تصادفی در سبد خرید شما هستند و احتمالا دیگر هرگز آن ها را خریداری نخواهید کرد. از طرف دیگر ممکن است محصولاتی وجود داشته باشند که به آن ها علاقه مند باشید. به عنوان مثال؛ شما فقط یک قهوه خاص می نوشید، یا برند خاصی از لپ تاپ را استفاده می کنید و هرگز آن را با چیزهای مشابه دیگری جایگزین نمی کنید.

چه چیزی باعث می شود این محصولات خاص با سایر محصولات موجود متفاوت باشند؟

یک جواب ساده وجود دارد:

برندینگ

شرکت هایی که از اهمیت برندینگ و سرمایه گذاری در استراتژی برندینگ خود آگاه هستند، نسبت به رقبای خود موفق تر هستند. مثال عالی برای نشان دادن ارتباط بین برندسازی و موفقیت یک شرکت، اپل است. استیو جابز موفق شد کاری بکند که محصولاتش پرطرفدارترین محصول نسل هزاره باشد و کلید موفقیت او برندسازی فوق العاده او بود.

اگر به اپل فکر می کنید، ارتباط آن با مصرف کنندگانش فراتر از احساسات است، این یعنی اپل با ذهن آن ها ارتباط دارد. قبل از عرضه محصولات جدید، معتادان اپل مشتاقانه منتظر محصول جدید هستند، به گونه ای که دوازده ساعت قبل از افتتاح فروش درمقابل فروشگاه اپل صف بندی می کنند تا اولین کسانی باشند که آخرین نسخه اپل را خریداری می کنند. مصرف کنندگان اپل اینگونه آموخته اند که اگر جدیدترین محصول اپل را می خواهند، باید هنگام باز شدن درب حضور داشته باشند یا مجبور هستند هفته ها منتظر بمانند. در ذهن آنها فقط اپل وجود دارد و جایی برای تفکر در مورد سایر برندهای رقابتی باقی نمی گذارد.

برای برند سازی چه مراخلی را انجام بدهیم؟

پیشنهاد می کنیم این مطلب را بازاریابی در زمان شیوع کرونا مطالعه فرمایید.

اهمیت برندسازی

همان طور که در مثال نشان داده شده است، برای برندسازی داشتن دید وسیعی برای آینده یا داشتن کارمندان خلاق برای موفقیت در یک کسب و کار ضروری است. این یک پایه اساسی برای عملیاتی سودآور است. برندسازی قصد دارد تا حضور قابل توجه و متفاوتی را در بازار ایجاد کند که مشتریان وفادار را به خود جلب و حفظ کند. این یعنی تمایل مشتریان به تکرار خرید و سودآوری شرکت دربلند مدت. این امر باعث ایجاد مشتریان وفادار می شود.

برندینگ چیست؟

برندسازی، در مورد ایجاد یک نام و لوگو منحصر به فرد برای یک محصول یا کسب و کار در ذهن مصرف کننده گان است. به جای سوق دادن خریداران از طریق کمپین های بازاریابی و “مجبور کردن” آنها برای خرید یک محصول، برندسازی کنید، زیرا هم مقدم بر فعالیت های بازاریابی است و هم زمینه ای برای آن. برای تبدیل شدن به یک هویت به یاد ماندنی در ناخود آگاه مصرف کنندگان، یک برند باید ارتباط شخصی و عاطفی برقرار کند.

عناصر اصلی یک برند باید نمایانگر کیفیت، اطمینان، نوآوری و سبک زندگی آن برند باشد و هویت آن را به تصویر بکشد . هنگام ایجاد عناصری مانند نام، آرم یا شعار یک برند، عوامل زیادی در کیفیت عناصر تجاری تأثیرگذار هستند. از دیگر عناصر تشکیل دهنده برند، میتوان گرافیک، اشکال، معماری، عکاسی، رنگ ها و مجموعه ای از آیکون ها را نام برد.

ابزار برندینگ

عناصر اصلی یک برند نمایانگر کیفیت، قابلیت اطمینان، نوآوری و سبک زندگی برند است و هویت آن را نمایان می کنند. هنگام ایجاد عناصری مانند نام، آرم یا شعار یک برند، عوامل زیادی در کیفیت عناصر تجاری تأثیرگذار هستند. از دیگر عناصر تشکیل دهنده برند، میتوان گرافیک، اشکال، معماری، عکاسی، رنگ ها و مجموعه ای از آیکون ها را نام برد.

ایجاد یک الگوی ثابت، از طریق الگوهای طراحی و استاندارد های مربوط به بازاریابی برای موفقیت در برندینگ ضروری است. ارزش برند نیز به ماندگاری در ذهن، معناداری و محبوبیت عناصر آن بستگی دارد. برای اطمینان از اینکه عناصر برند شما از نظر قابلیت سازگاری و انعطاف پذیری زیبا به نظر می رسد، این امر مهم است که متخصصان را در روند توسعه برند خود ادغام کنید.

لوگو اولین تصویر بصری از برند شما است و به مشتری می گوید “این چیزی است که من هستم، این همان چیزی است که من برای آن اینجا هستم. اگر مرا دوست داری، مرا بخر و بخشی از سبک زندگی من باش. ”

هنگام شروع برندینگ، به دستورالعمل های برند می پردازیم. دستورالعمل ها به کارکنان، آژانس های تبلیغاتی و شرکای تجاری کمک می کند تا درک عمیق تری از فلسفه برند داشته باشند و چگونگی محافظت و استفاده از لوگو شما را مشخص می کنند. درحالی که ثبات یکی از مهم ترین مواردی است که باید در هنگام ایجاد عناصر برند به آن توجه داشته باشید، تحقیقات بازار قبل از شروع فرایند خلاقیت باید انجام شود. بدون تجزیه و تحلیل استراتژیک برند، به دست آوردن بینش تجاری و دانش در مورد مشتریان غیرممکن است و البته لازم است در مورد استراتژی برند رقبا آگاهی داشته باشید.

هرم برند

ارتباط عاطفی شما با مشتریان بر اساس ارزش ها و توانایی های شما است. رسیدن به این ارتباط عاطفی بدون توجه به سطح فنی و عملکردی محصول و یا خدمات شما غیر ممکن است. هنگام ایجاد نام برند یا نام تجاری تمرکز بر ارزش های محصول، ویژگی های فنی و همچنین عملکرد آن بسیار حائز اهمیت است.

ویژگی های فنی، ویژگی های قابل اندازه گیری محصول شامل قیمت گذاری، خدمات و کیفیت محصول را نشان می دهد و عملکرد، آنچه را که برند برای کاربران خود انجام می دهد را تعریف می کنند. به عنوان مثال، اپل به کاربران کمک می کند تا از انتخاب موسیقی و فیلم های با کیفیت بالا، گرفتن اطلاعات، راهنمایی و پشتیبانی عالی مشتری در فروشگاه های خود لذت ببرند.  ویژگی های فنی قابلیت ها و ارزش های اعتقادی را فراهم می آورند.

همزمان عناصر برند در پس زمینه برند تعبیه شده اند. این عناصر به عنوان واسطه استراتژی برندینگ استفاده می شوند و بنابر این باید با هر سطح استراتژی برند مطابقت داشته باشند. وفاداری مشتریان و سودآوری از پایین هرم با بالای هرم افزایش می یابد. ناخودآگاه مشتریان باشید و موفقیت باورنکردنی تضمین شده است.

دیدگاه‌ها
اشتراک گذاری
وید استودیو

پاسخ دهید